Lavenderhomeblog

Inspirációk a levendulával borított francia vidék, az angol country és a svéd otthonok világából.

5 tipp, hogy a lakásfelújítás határideje tartható legyen

2016. szeptember 27. 15:45 - Lavenderhomeblog

Amikor 2013-ban megvettem első lakásomat, kétségtelen, hogy a csendes, parkos, családi házas környékbe, és a lakás jó adottságaiba szerettem bele - az akkori állapotokon ugyanis még jócskán volt mit alakítani. Szinte még le se zajlott az adás-vétel, máris lázasan elkezdtem a felújítási projektet,  hiszen 8 héten belül ki kellett költözni az albérletből, ahol addig laktam. Így, összesen ennyi idő maradt 62 m2-es leendő otthonom teljes felújítására, ide értve a  gáz, víz, villanyvezeték cseréjét, a cirkó rendszer kiépítését, és a teljes lakásban a burkolatok, a falak és a parketta felújítását. Sokan nem hitték volna, hogy időben elkészül, de néhány alapvető szabály betartásával végül mégiscsak időben minden a helyére került. Ha ti is hasonló projekt előtt álltok, a határidő csúszás elkerüléséhez az alábbi szabályokat érdemes figyelembe venni:keep-your-cool-during-a-home-renovation.jpg

  1. A lakás alaprajzával az egyes szakterületekhez kapcsolódó terveket már a munka megkezdésére célszerű elkészíteni. (A legtöbbek - én is így voltam ezzel - nem tudnak külön generálkivitelezőt felvenni, de egy egyszerű lakástervező programmal könnyen elkészíthetők a tervek.)
  2. Fontosak a jó szakemberek, akik tartják a határidőt - így érdemes barátoktól előzetesen érdeklődni, van-e akit ajánlanak.
  3. Minden munkás részére javasolt külön szerződést írni, amelyben csúszás esetén kötbérezés jár (Ez ugyan nem jellemző, de utólag mégis nagyon hasznos lehet.)
  4. A munkát fontos folyamatosan felügyelni (Nekem pl. annak idején minden nap munka után első utam az új lakásba vezetett, hogy szükség esetén még időben beavatkozhassak, bármi probléma/kérdés felmerül - ilyenek sajnos mindig vannak.)
  5. A legfontosabbat a végére hagytam: soha, de SOHA NE FIZESD KI A TELJES MUNKÁT ELŐRE! A mesterek az anyagköltség és munka megkezdése miatt mindenképp előleget fognak kérni, de próbálj meg úgy megegyezni velük, hogy csak a megállapodott összeg felét fizeted ki előre, s amikor már minden kész, és elégedett vagy, akkor kapják csak meg a teljes összeget.

A fentiek betartásával szerencsére én is időben elkészültem, s valamivel több, mint 3 éve beköltözhettem első otthonomba.

De hogy a munka hogyan is kezdődött? Erről külön blogbejegyzésekben fogok beszámolni nektek - néhol megdöbbentő lesz a változás!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lavenderhome.blog.hu/api/trackback/id/tr1111747333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása